Granny's Punkrock Days

zaterdag 24 september 2022

wifi booster

 

Ex S. overschreed zijn datalimiet iedere maand en liep dan een paar weken per maand rond zonder internet op zijn mobiel. Samen gingen we op onderzoek bij mijnsimpel. Het bleek dat als hij s morgens in de slaapkamer filmpjes keek, dit niet via de wifi ging. Dan moet je een wifi booster kopen zei ik enthousiast. We zochten op Amazon een wifi booster uit die meer dan 4 sterren had volgens 2.500 mensen en nog eens de keuze van Amazon was. Wat kon er nu nog fout gaan?

De wifi booster werd bij mij afgeleverd en ik ging het eens uitproberen want ik had ook geen wifi in de slaapkamer. Het installeren bleek heel simpel, je stak het apparaat in het stopcontact en de lampjes gingen branden en ik had internet in de slaapkamer. Ik gaf het apparaat na een paar dagen aan mijn ex mee en zei dat hij het halverwege zijn aansluiting en de slaapkamer moest plaatsen.  Hij belde dat de lampjes branden en hij wifi had. Helemaal blij.

Nou ben ik natuurlijk accountant en dus van de controle. Dus na een paar dagen controleerde ik zijn data verbruik op mijnsimpel. Het bleek dat om 05.10 weer data verbruik was en zijn data limiet was al bijna bereikt. Je moet die versterker op een andere plaats zetten, dit is niet goed, appte ik.

Maar na een paar dagen was hetzelfde patroon te herkennen. Misschien moeten we 2 wifi boosters schakelen en kijken of dat werkt, opperde ik. En als het niet werkt neem ik die tweede wel over want ik wil ook wel wifi in de slaapkamer.

Toen de tweede booster kwam en ik hem uit de verpakking haalde viel mijn oog op eenvoudige installatie. Het bleek dat je een app moest downloaden en de booster moest koppelen. Vandaar dat het ding het niet gedaan had. En dat ik wifi in de slaapkamer had gehad was toeval geweest, soms had ik het wel en soms niet. Nou, ik ging die eenvoudige installatie eens uitproberen. Maar het lukte niet en ik moest inloggen op Ziggo met wachtwoorden die ik niet had. Na een uur was ik chagrijnig en gooide ik de booster aan de kant.

De volgende dag kwam ik uit mijn werk en ging ik weer een poging wagen. Met als resultaat dat ik nog een stuk chagrijniger werd.

 

Op vrijdagochtend, op mijn vrije dag ging ik dan maar fris en fruitig mijn derde poging wagen. Er stond dat je ook kon controleren of de booster wel compatibel was met je router. Het bleek dat mijn serienummer van de router niet compatibel was. Vandaar dat de installatie niet lukte. Ook ex S. een gevraagd of hij het serienummer van zijn router kon doorsturen. Die bleek ook niet compatibel.  Nu hadden we dus 2 keuzes van Amazon waar we geen reet aan hadden.

 

                                               *

Ik had over mijn wifi problemen op mijn werk verteld en mijn collega bood aan dat ik zijn wifi booster kon proberen. Als het werkte kon ik dezelfde bestellen. Ze waren van Ziggo dus het moest wel compatibel met mijn Ziggo router zijn. Ik appte hem de volgende ochtend of hij niet zou vergeten de booster mee te nemen.

Toen ik thuis kwam ging ik eerst eens kijken wat die dingen kosten. Het bleek dat ze niet meer leverbaar waren. Ik had weinig zin om te kijken of ik ze kon installeren als ik toch niet dezelfde kon kopen.  Ik gaf ze ongebruikt weer terug.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten